top of page

Genesis Crew: Дмитро Канєвський — від Junior Product Manager до Head of Product



У рубриці Genesis Crew — новий матеріал. Цього разу публікуємо історію Дмитра Канєвського з компанії Universe з екосистеми Genesis. Він пройшов шлях від Junior Product Manager до Head of Product всього за два роки, і зараз відповідає за розвиток нового вебпродукту. В інтерв'ю Дмитро розповів, чим корисно починати карʼєру з волонтерських проєктів, що спільного в Індіани Джонса та продакт-менеджера, а також з якими викликами він стикався у різних продуктах.


> Продакт-менеджер в ІТ

> Індіана Джонс, навчання в КПІ та брат-близнюк

> Волонтерство та перша робота

> Масштабування глобальних продуктів без досвіду

> Запуск нового продукту в режимі пригодницького екшену



Продакт-менеджер в ІТ


Позиція Junior Product Manager була моєю першою роботою в продуктовому ІТ. Я прийшов в ІТ-компанію Universe на четвертому курсі університету, маючи за плечима невеликий досвід у комерційних та волонтерських проєктах, а також закінчивши Genesis IT School


Продакт-менеджер відповідає за те, щоби продукт був прибутковим та закривав потреби користувачів. Цей спеціаліст працює на межі  бізнесу, маркетингу і технологій та синхронізує роботу всіх департаментів.



Dmytro-Kanevskiy-Head-of-product-Universe

Першим моїм завданням був перезапуск двох застосунків на глобальних ринках. Через фокус на флагмані Scan Guru, ці продукти тимчасово не розвивалися. Збільшення ресурсу команди дозволило знову взятися за них. 


Доручення такої амбітної мети «зеленому» спеціалісту може здатися безвідповідальним. Проте в Universe замість того, щоби тижнями знайомити людину з процесами, одразу інтегрують у всі події. Спочатку це змушує понервувати, водночас довіра команди надзвичайно надихає та мотивує. Крім того, поряд був ментор та менеджер, який направляв мене. 


За два з половиною роки в Universe я виріс до Head of Product нового вебпродукту та встиг отримати досвід:

  • перезапуску продуктів на глобальних ринках, які не займали лідерських позицій у нішах;

  • роботи з флагманом портфеля, одним з лідерів ринку;

  • запуску продукту з нуля та розробки MVP;

  • розвитку та масштабування вебпродукту.



Dmytro-Kanevskiy-ofis-Universe


Індіана Джонс, навчання в КПІ та брат-близнюк


У дитинстві я мріяв стати археологом. Подивившись фільмів про Індіану Джонса, я уявляв, що ця професія насичена пригодами та драйвом. Коли краще розібрався у деталях, зрозумів, що це не моє. Ідея тривалого пошуку чогось потенційно цінного серед тонни піску та землі не дуже надихала. Іншою мрією була політична карʼєра: я виріс у Боярці, невеликому місті під Києвом, і мені завжди хотілося змінити життя людей навколо, покращити його. У цих дитячих мріях було дещо спільне: жага до пригод, бажання заглиблюватися в деталі та прагнення впливати на навколишній світ. Думаю, це згодом і привело мене до продуктового ІТ.


Я з багатодітної сімʼї, у мене є 4 брати, серед яких один — близнюк. Після закінчення технічного ліцею КПІ ми разом вступили до Інституту прикладного системного аналізу (ІПСА) КПІ імені Сікорського. Ще у школі ми розуміли, що ІТ є перспективним напрямом, в якому можна реалізуватися. Щоби отримати підвищення, тут не треба роками працювати на одній посаді. В ІПСА дають потужну математичну базу, розуміння як технічно будуються продукти, прокачується аналітичний майндсет, тому випускники цього факультету переважно стають розробниками та аналітиками. Ще на першому курсі мій брат захопився програмуванням, мені ж більше подобалися дані. Ми допомагали один одному і це сильно підтримувало нас протягом навчання. 



Dmytro-Kanevskiy-Universe


Волонтерство та перша робота


На першому курсі я зосередився на розвитку навичок. Університетська програма закривала хард-скіли, проте не враховувала софт-скіли, хоча вони не менш важливі для дорослого життя та побудови карʼєри. Розвивати їх я почав у волонтерських проєктах. Усе почалося зі студради КПІ, згодом стажувався у Klitschko Foundation, приєднався до міжнародної волонтерської організації AIESEC. Наступним кроком була робота проджект-менеджером у SocialBoost — CivicTech організація, яка реалізовувала соціально значущі проєкти.


Волонтерство було чи не єдиною можливістю отримати базовий менеджерський досвід на першому і другому курсах. Йти працювати фултайм було зарано, а також для цього не вистачало досягнень, які я планував отримати у волонтерстві. Водночас це шанс долучитися до важливих ініціатив, які роблять світ кращим, а також прокачати комунікативні навички. 


На третьому курсі я вирішив спробувати себе в комерційних проєктах і перейшов на позицію Sales Manager в Jooble. Це була перша фултайм робота, проте згодом зрозумів, що не хочу довгостроково розвиватися в цій сфері через відсутність впливу на продукт. Чи подобається він тобі, чи ні, але ти мусиш «продавати» і робити це переконливо. Коли немає можливості виправити навіть дрібні недоліки, запропонувати інші варіанти реалізації, це демотивує.


Навесні 2021 року стартувала Genesis IT School, до якої мені пощастило потрапити. Два місяці навчання значно доповнили моє розуміння, що таке продуктове ІТ, які можливості воно дає. За короткий час я багато дізнався та укріпився у цілі працювати саме у продуктовій команді. Тому я звільнився з Jooble та почав активно ходити на співбесіди. В результаті отримав декілька оферів, одним з яких був від ІТ-компанії Universe. Мене зацікавили задачі та сама позиція — Product Manager, адже вона ідеально поєднувала ті харди, які я отримав в університеті та софт-скіли у волонтерстві. Бути продакт-менеджером — це можливість знаходитися в IT-середовищі, створювати продукти для всього світу, але водночас не писати код, а більше взаємодіяти з людьми. 


ofis-universe


Масштабування глобальних продуктів без досвіду


Universe — це продуктова ІТ-компанія, що працює у двох напрямах: створення застосунків-утиліт та розвиток R&D-центру. На початок 2024 року її продуктами користуються понад 55 мільйонів людей у всьому світі. 


Коли я приєднався до команди, флагманським продуктом у напрямі утиліт був Scan Guru — сканер документів для iOS. Також в портфелі було два продукти, розвиток яких довірили мені: 

  • Translator Guru — перекладач для iOS в реальному часі. 

  • Cleaner Guru — інструмент для очищення памʼяті iPhone.


Це були готові продукти з широким набором функцій та мільйонами користувачів. Водночас їх не розвивали активно, тому вони не займали лідерських позицій в ніші, але мали такий потенціал.


Я проводив дослідження ринку, конкурентів, вивчав потреби користувачів, шукав ідеї, як покращити воронку, займався оптимізацією екрана онбордингу. Усі гіпотези ми безперервно тестували. Спочатку я думав, що маленькі локальні зміни можуть принести значні результати. Пізніше зрозумів, що це можливо тільки завдяки спільним зусиллям всієї команди та численним безперервним ітераціям. Також я відчайдушно відстоював ідеї, які подобалися особисто мені. Насправді ж продакт-менеджер має обʼєктивно підходити до усіх гіпотез та не піддаватися когнітивним викривленням. 


staryi-onbording-translator-guru
Старий онбординг у застосунку Translator Guru

onovlennyi-onbording-translator-guru
Оновлений онбординг у застосунку Translator Guru

Translator Guru мав сильний базовий функціонал: голосовий і текстовий переклад, вбудовані словники та розмовник, персоналізацію, переклад за допомогою камери. Моя улюблена фіча — можливість виділити текст у будь-яких застосунках і одразу побачити переклад у нашій клавіатурі без потреби «стрибати» між застосунками. 


Ми продовжували експериментувати, генерували складніші гіпотези, пов'язані з ретеншеном, і зрештою це спрацювало. Нам вдалося перезапустити Translator Guru, який почав активно зростати. Конверсія в покупку виросла на 58%. Це були чудові результати, які дозволили маркетингу масштабуватися.



Rezyltaty-ab-testiv-novyi-onbording-translator-guru
Конверсія в покупку з першого екрану під час тестування нового онбордингу

Водночас перезапустити Cleaner Guru не вийшло. Цей продукт потребував значних змін та окремої команди. З одного боку це був мій факап, адже я вірив, що до нього можна застосувати сценарій Translator Guru, і успіх гарантовано. Проте з іншого боку цей фейл дав нам корисний досвід та розуміння, що потрібно для перезапуску. За шість місяців для Cleaner Guru зібрали окрему команду, якій вдалося масштабувати застосунок у десять разів. 


Що має робити продакт-менеджер, щоби швидко зростати:


  • постійно розширювати зони відповідальності;

  • приймати рішення та бути проактивним;

  • заглиблюватися в деталі та знаходити причинно-наслідкові звʼязки;

  • вміти продавати ідеї;

  • дізнаватися, чому ухвалюється те чи інше рішення;

  • заглиблюватися у деталі та шукати рішення;

  • розвивати лідерські якості. 



Dmytro-kanevskiy-ofis-universe-2


Запуск нового продукту в режимі пригодницького екшену


Крім розвитку продуктів портфеля, команда постійно знаходиться в пошуку нових ідей. Так 2022 року ми знайшли нішу, у якій можна було отримати кратне зростання, і почали працювати над MVP (Minimal Viable Product) нового вебпродукту — сервісу з роботи з документами.


Ми вже мали певну експертизу в подібній ніші бізнес-утиліт. Я працював над розвитком Scan Guru. Памʼятаю, як отримав завдання збільшити конверсію, продивився беклог і зрозумів, що команда протестила вже таку кількість гіпотез з покращення екранів, функціоналу, воронок та креативів, що з новини ідеями буде непросто. 


Коли ти запускаєш продукт з нуля, в тебе немає нічого: продукту, користувачів, процесів, бізнес-логіки тощо. Є тільки ідея, базова команда та мотивація. Ти пишеш документацію, будуєш графіки, створюєш чати, оформлюєш борди. Це процес, який вимагає постійних змін та нових компетенцій на кожному етапі. Наприклад, коли ми створили MVP продукту і почали залучати туди перших користувачів, зʼявилася потреба налаштувати сапорт-команду — добре, коли продакт-менеджер може організувати їхню роботу, комунікувати, як правильно відповідати, що треба робити, а чого не варто.


Наступна проблема: користувач хоче заплатити, а в нього не виходить. Треба розбиратися чому, вивчати тонкощі. Налаштування платіжної інфраструктури — «чорна діра» за кількістю знань і експертизи, куди мені довелося зануритися, чому я дуже радий. 


Так зона моєї відповідальності кратно зростала з кожним новим викликом. Коли проєкт вже мав позитивну динаміку, зʼявилася потреба у людині, яка очолить багато процесів, і я отримав позицію Head of Product нового вебпродукту, про який ми незабаром розповімо. 


Виклик, над яким ми працюємо прямо зараз — надшвидке зростання. Здавалося б, це не може стати проблемою, проте на цьому етапі можна наробити чимало помилок. Коли одночасно масштабується технічна та продуктова команди, важливо правильно налаштувати процеси, щоби уникнути хаосу. 


Тих, чия карʼєра стрімко розвивається, часто переслідує синдром самозванця або ж навпаки надлишкова самовпевненість. Думаю, важливо бути відкритим та вміти чути фідбек. Не можна завжди бути готовим на 100% до викликів та знати усі відповіді. Варто іноді вмикати режим «Індіана Джонс», який вміє стрибати у невідомість та пробувати знайти рішення. «Треба тестити» — неофіційний слоган команди Universe і відповідь на більшість питань.

Підписуйся на нашу розсилку та отримуй корисні матеріали першим!

Надаючи вашу електронну адресу, ви погоджуєтесь з нашою Політикою приватності.

Дякуємо, що підписалися.

image-from-rawpixel-id-5996033-png.png
bottom of page