top of page

Genesis Crew: Антон Водолазький — від розробника застосунків на iOS 4 до CTO глобального продукту


Антон Водолазький

Новий матеріал рубрики Genesis Crew, де ми розповідаємо історії розробників з насиченим та цікавим професійним життям. Цього разу публікуємо історію Антона Водолазького з компанії OBRIO з екосистеми Genesis. Він пройшов шлях від iOS-розробника до СТО, і зараз відповідає за технічну частину астрологічного застосунку Nebula. До цього Антон встиг попрацювати в стартапі, в сервісній компанії, й навіть розробив власний Health&Fitness-продукт. В інтерв'ю для блогу Genesis Антон розповів, як обрав для себе iOS-розробку, чому його продукт не злетів, та які виклики чекають на новоспечених CTO.



Про вибір iOS та перші місця роботи


На другому курсі університету я потрапив до США за програмою Work&Travel. Тоді я навчався на інженерній спеціальності й уже мав базові знання у С++, Java, вмів працювати з базами даних. Однак справді новим світом у розробці для мене став iOS.


На перші, зароблені у США, гроші, я купив собі MacBook, тож зміг писати простенькі програми під свій четвертий iPhone. Це сприймалося як магія — все, що накодив, можна одразу побачити на телефоні. Хоча тоді продукція Apple саме набирала популярність, ресурсів для вивчення iOS-розробки було вкрай мало. Книги та курси доводилося вишукувати скрізь.


Ринок iOS-продуктів у 2017 році
Ринок iOS-продуктів у 2017 році

Ринок iOS-продуктів у 2022 році
Ринок iOS-продуктів у 2022 році

У 2017-2018 роках українські технологічний бізнес активно набирав обертів. Особливо динамічно розвивалися електронна комерція, фінтех та мобільні застосунки. Комунікація все більше переходила на девайси, тож всі вчилися розробляти чати та інструменти для онлайн-замовлень. А ще — опановували Bluetooth. Тоді якраз стався бум девайсів — ламп, годинників, фітнес-браслетів та інших пристроїв — які дистанційно підключалися до iPhone. Втім програмувати під iOS можна було лише на Objective-C. На моїй першій роботі виявилося, що уже вийшла перша версія Swift, тож потрібно було опанувати ще і її.



Спочатку я працював у продуктовому стартапі, який розробляв застосунок для захищених дзвінків. Це був мій перший, доволі складний комерційний проєкт, адже для нього, окрім iOS-розробки, доводилося розбиратися з мережами та шифруванням. Тоді вперше почув про технологію VPN — ще до того, як вона стала аж такою масовою.


Далі перейшов в сервісну компанію. Вона не просто займалася фічами, а робила для замовників повноцінні застосунки різного спрямування. Таксі, доставка їжі, соцмережа для власників домашніх тварин, електронні ваги — на одну таку апку йшло від одного до декількох місяців. З цікавого — застосунок для оренди квартир, фішка якого була в тому, що користувач, знаходячись на вулиці, міг навести камеру на будь-який будинок і побачити плашку з інформацією про доступні для оренди квартири. Ми реалізували такий застосунок ще до того, як iOS став офіційно підтримувати технології доповненої реальності.


Згодом я приєднався до іншої аутсорс-компанії, Yalantis, яка працювала з Tier-1 ринками, як-от США, Австралія, Європа тощо. За деякий час я став помічником тимліда та почав менторити менш досвідчених колег. Втім, коли ти доростаєш до певного ґрейда, то розумієш: завдання стали однотипними, викликів менше, а проєкт, над яким ти працював рік, може померти за два дні. Я зрозумів: час робити свій продукт.


Антон Водолазький

Про власний продукт та перехід у Genesis


У 2017-18 роках найбільш перспективною нішею здавалася Health&Fitness. За час роботи аутсорсі я зробив дуже багато подібних апок, тож знав, як все працює. Зібрав команду — до неї входили бекенд-розробник, дизайнер та контент-менеджер — й за чотири місяці застосунок із планами персональних тренувань був готовий.


Настав день Х, продукт запустили в App Store — і нічого не відбулося. Його завантажували, але користувачів було настільки мало, що ні про яку юніт-економіку навіть не йшлося. Я спробував забустити процес, запустивши рекламу на Facebook. Але не допомогло: трафік йшов, але івентів у застосунку було мало, тож відстежити бодай якісь показники не вийшло. Згодом я продав цей застосунок.


На порозі уже був COVID-19, я готувався до переходу на позицію Software Architect на основній роботі, але працювати з продуктом було набагато цікавіше. Тому я вирішив приєднатися до продуктового бізнесу, адже я прагнув розумітися не лише на розробці, але і на маркетингу, аналітиці та інших ключових речах. Обрав п’ять найкращих компаній, відправив резюме — і уже за два дні отримав офер від Genesis. Тут одне з найкращих середовищ для розвитку в розробці продуктів, зокрема мобільних застосунків. Про це свідчать і рейтинги App Store з продуктами компаній екосистеми у топах різних категорій.


Антон Водолазький

Про кар’єрний шлях до CTO OBRIO


Раніше я відповідав лише за мобайл. Тепер — за усю технічну частину. Рішення, які ми з командою ухвалюємо, впливають і на аналітику, і на контент, і на маркетинг. Це зовсім інший масштаб. До того ж як Head of Engeneering я мав чітку зону відповідальності та іноді працював «руками», а як CTO — займаюся плануванням та стратегією, яку маю доносити до команди.


Структурно вона складається з декількох функціональних підрозділів. У деяких з них є тимліди, але не у всіх: десь відділ зовсім маленький, десь людина ще доростає до керівної посади, а десь ми у пошуку відповідного кандидата.


До напрямів, з якими я працюю, додався ще й фронтенд, а це означає необхідність заглиблювати у новий напрям, більшу кількість чекпойнтів та спілкування. Як СТО, я допомагаю команді з вирішенням технічних питань, вибору технологій та підходів з якими будемо працювати, синхронізувати процеси та мітинги. Коротко кажучи, зробити так, щоб і мобайл, і веб працювали злагоджено, швидко й масштабовано.


Nebula — складний продукт з погляду монетизації. Джерел декілька: це і реклама, і підписка, і персональні чати. Останнє — це, мабуть, найскладніша фіча. З чатами працюють і юзери, і експерти платформи, відповідно, першим нараховуються кредити для оплати, а другим — хвилини роботи, які впливають на рівень зарплатні. Щоби грамотно спроєктувати технічну частину й зробити так, щоби платформа працювала без збоїв для обох сторін, потрібно врахувати багато нюансів.


Я став СТО відносно нещодавно, і, можна сказати, ще вчуся керувати командою такого масштабу. Я переконаний, що мікроменеджмент — це не ефективно, а в команді варто будувати максимально довірливі відносини: давати людям можливість генерувати ідеї та самостійно ухвалювати рішення. Тоді кожен відчуватиме, що його думка цінна та важлива. Водночас це працює з фахівцями рівня middle, а от джуни потребують більше уваги, менторства та підтримки.

Багато знань та підходів я здобув у своїх минулих керівників та СЕО OBRIO. Обмін знаннями — це частина культури OBRIO, тож ми часто спілкуємося, організовуємо лекції та воркшопи, заглиблюємося у нові для себе напрями.


Антон Водолазький

Про різницю між роботою у продукті, аутсорсі й стартапі


У стартапі ви, найімовірніше, працюватимете з одним продуктом та робитимете усе — від написання коду до внесення правок у дизайн та вигадування тексту на екран онбордингу. Це класний досвід для занурення в бізнес-процеси, але на початку кар’єри, ймовірно, буде складно: у маленькій команді без досвідченого ментора чи керівника важко розвиватися далі. Все, про що ви дізнаєтеся, залежить лише від допитливості.


Аутсорс дає змогу попрацювати над кількома різноманітними проєктами. Мені пощастило, що до Genesis я потрапив у подібну компанію, адже я зміг познайомитися з багатьма технологіями та командами. У великих аутсорс-бізнесів є чіткі ґайди, як зростати до тієї чи іншої позиції, а процеси зрозумілі. Відповідно, шлях до кар’єрного підвищення доволі прозорий.


Ключове в роботі з продуктом — це відповідальність та здатність впливати. QA, фронтенд, DevOps — будь-хто може запропонувати ідею для нової фічі, і до неї прислухаються, якщо є аргументи. Зворотний зв’язок від користувачів видно майже одразу — і це дуже мотивує. Крім того, великі продуктові бізнеси також мають злагоджені процеси, й, відповідно, зрозумілу структуру та шляхи зростання. У новачка, скоріше за все, будуть ментор, менеджер, buddy тощо.


Якщо говорити безпосередньо про Genesis, то я не знаю, де ще стільки інвестують у навчання. Кілька внутрішніх шкіл (я навчався у двох з них — бізнес та менеджмент), ком’юніті, різні мітапи — це частина робочого середовища. Навіть більше — іноді обмін досвідом з іншими компаніями екосистеми навіть додають до OKR.


Зараз в Україні доволі висока культура IT-фахівців — багато компаній, курсів, ком’юніті із висококласними фахівцями, процеси та проєкти організовані на високому рівні. Коли я починав, все було інакше: менше компаній, особливо продуктових, менше досвідчених фахівців, не такі глибокі знання технологій. Навіть враховуючи повномасштабне вторгнення та скорочення об’ємів найму, пропозицій для роботи все одно достатньо.

Багато людей думають: «В IT дуже складно, ця сфера не для мене». Однак це стереотип: я знаю купу крутих історій, коли люди ставали QA- чи DevOps-інженерами після багаторічної праці в іншій сфері, хоча були впевнені, що не розберуться в новому напрямі. Але усе реально, якщо знайти релевантні ресурси (більшість з них безкоштовні) та професіоналів, які готові ділитися досвідом.



Антон Водолазький

Приєднатися до команди OBRIO:


Підписуйся на нашу розсилку та отримуй корисні матеріали першим!

Надаючи вашу електронну адресу, ви погоджуєтесь з нашою Політикою приватності.

Дякуємо, що підписалися.

image-from-rawpixel-id-5996033-png.png
bottom of page