• Genesis

Стажування для дизайнерів. Як розпочати свою кар’єру в Genesis



На початку літа 2019 року в GMEM стартувала програма стажування для графічних та моушн-дизайнерів. Більше трьох сотень заявок і тестових завдань, місяць співбесід на відбір трьох молодих спеціалістів, які б напрацювали свій перший досвід під менторством професіоналів компанії. Усі три кандидати наприкінці стажування отримали офери та приєдналися до команди дизайнерів. Ми поспілкувалися з кожним та запитали про враження, отримані корисні навички та попросили дати кілька порад майбутнім стажерам. Цей матеріал буде цікавим молодим спеціалістам креативних професій та всім, хто хоче почати кар’єру в Genesis.



Денис Курочкин, GMEM, Designer



Моя дизайнерська історія почалася з студентських банерів та реклами. Після школи я навчався в Українській академії лідерства, де соціальні проєкти вимагають розробки безлічі банерів, реклами та друкованої продукції. Я взявся за це, бо мені було не байдуже — хотілося, аби обличчя наших проєктів завжди виглядали кльово. З дитинства я любив малювати, а для цієї справи почав потрохи вивчати фотошоп, ілюстратор, згодом зайнявся анімацією. Тому зі студентського досвіду все і почалося.


Я не здобував профільної освіти, але постійно навчався на практиці. Після випуску з академії, залишився жити у Львові. Там працював дизайнером у холдингу емоцій !FEST, у діджитал-агенції Karton, брав замовлення на фрилансі. А минулого року вступив на факультет інформатики в Києво-Могилянську Академію. Мені хотілося корисно провести літо, тому, коли дізнався від друга про набір графічних дизайнерів на стажування у Genesis, подався на програму. В описі компанії мені особливо сподобалося, що головною цінністю називають людей. Якщо сюди відбирають професіоналів, мені однозначно буде, чому навчитися.


Мені сподобалося в Genesis ще на етапі співбесіди. Здається, ми одразу здружилися з командою — на інтерв’ю з’ясувалося, що в нас схожі погляди на життя та кар’єру. Я показав їм свої роботи, розповів про себе, про досвід в різних командах, ми чудово порузумілися і мене взяли.



На початку літа 2019 року в GMEM стартувала програма стажування для графічних та моушн-дизайнерів. Більше трьох сотень заявок і тестових завдань, місяць співбесід на відбір трьох молодих спеціалістів, які б напрацювали свій перший досвід під менторством професіоналів компанії. Усі три кандидати наприкінці стажування отримали офери та приєдналися до команди дизайнерів. Ми поспілкувалися з кожним та запитали про враження, отримані корисні навички та попросили дати кілька порад майбутнім стажерам. Цей матеріал буде цікавим молодим спеціалістам креативних професій та всім, хто хоче почати кар’єру в Genesis.

Денис Курочкин, GMEM, Designer


Моя дизайнерська історія почалася з студентських банерів та реклами. Після школи я навчався в Українській академії лідерства, де соціальні проєкти вимагають розробки безлічі банерів, реклами та друкованої продукції. Я взявся за це, бо мені було не байдуже — хотілося, аби обличчя наших проєктів завжди виглядали кльово. З дитинства я любив малювати, а для цієї справи почав потрохи вивчати фотошоп, ілюстратор, згодом зайнявся анімацією. Тому зі студентського досвіду все і почалося. Я не здобував профільної освіти, але постійно навчався на практиці. Після випуску з академії, залишився жити у Львові. Там працював дизайнером у холдингу емоцій !FEST, у діджитал-агенції Karton, брав замовлення на фрилансі. А минулого року вступив на факультет інформатики в Києво-Могилянську Академію. Мені хотілося корисно провести літо, тому, коли дізнався від друга про набір графічних дизайнерів на стажування у Genesis, подався на програму. В описі компанії мені особливо сподобалося, що головною цінністю називають людей. Якщо сюди відбирають професіоналів, мені однозначно буде, чому навчитися. Мені сподобалося в Genesis ще на етапі співбесіди. Здається, ми одразу здружилися з командою — на інтерв’ю з’ясувалося, що в нас схожі погляди на життя та кар’єру. Я показав їм свої роботи, розповів про себе, про досвід в різних командах, ми чудово порузумілися і мене взяли.


У мене цікаві задачі: аналізувати тренди, генерувати ідеї для креативів і реклами та втілювати їх у життя. За час стажування я трохи відійшов від графічного дизайну в сторону моушен. Навчився аналізувати, що буде актуальним саме для нас, розуміти продукт, з яким ми працюємо, став більш ефективним. Завдяки стажуванню я зміг круто прокачати комунікаційні навички. Це було найскладніше для мене — стати більш відкритим, питати про допомогу. Але саме в компанії більш досвідчених спеціалістів навчаєшся швидше. Довкола купа людей, які вже стикалися з подібними питаннями, а самостійно ті самі знання можна добувати методом спроб та помилок дуже довго. Тобто за рахунок поліпшення моєї комунікації, роботи в команді, поліпшилися й мої професійні навички. Магічне замкнене коло. Колеги стали моїми друзями. Ми постійно жартуємо, розмовляємо про щось цікаве, граємо в настільні ігри, їздимо за місто, і в цей же час розвиваємося, ростемо професійно. Я намагався знайомитися з якомога більшою кількістю людей з дизайну та інших сфер, щоб зрозуміти як працює компанія, як розробляється продукт — мені було цікаво побачити все з різних сторін. І робота влаштована так, що тебе постійно мотивують знайомитися.



Руслана Полонська, Holy Water, Designer



На третьому курсі я кардинально змінила своє життя. Я навчалася на фінансовому факультеті КНЕУ й зрозуміла, що не буду отримувати задоволення від своєї роботи. Потрібно було щось змінювати. Вирішила не кидати університет зопалу, а пошукати справу, котрою мені би хотілося займатися тривалий час. Знайома показувала свої роботи з курсів дизайну, а я думала — теж так хочу! Тим паче, у школі інформатика була моїм улюбленим предметом. І хоч на тематичних олімпіадах дизайн сторінок треба було робити в Word і це було занадто, навіть тоді мені подобалося.


Я починала з азів. Спочатку спробувала курси фотошопу в комп’ютерній школі Hillel — хотіла освоїти базові інструменти й зрозуміти, чи це моє. Щоб оплачувати навчання, працювала консультантом в Megogo. Коли курс закінчився, пішла вивчати веб-дизайн. Він потребував багато часу та зусиль, тому звільнилася з роботи й повністю присвятила час освіті.


Одразу після навчання працювати не просто. У грудні закінчила курси і мені запропонували проєкт на фрилансі — зробити Whitepaper на 70 сторінок. Місяць роботи з виключно теоретичним досвідом без можливості спитати кого-небудь чи правильно я все роблю — це було важко. Курси закладають базу, а як далі ти будеш розвиватися, залежить лише від тебе. Тоді я зрозуміла, що якнайшвидше хочу знайти роботу у великій компанії з досвідченими спеціалістами, бо так вчитимуся швидше.



Я хотіла потрапити саме в Genesis. Провела дослідження та склала список компаній, куди хочу потрапити — згори був Genesis. Писала всім рекрутерам, пошту чи соцмережі яких знайшла, бажаної відповіді не отрмувала, але не здавалася. В останній день натрапила на інформацію про стажування та відправила заявку. Вразило, що це був останній день, а мені відповіли вже за десять хвилин і надіслали тестове завдання. Я використала максимум часу на виконання, бо хотіла зробити його ідеальним. І це спрацювало! Мене запросили на співбесіду. Стажування залежить від очікувань. Як стажер ти тут на рівних умовах: переймаєш цінності компанії, обмінюєшся знаннями, отримуєш новий досвід. Але якщо твоя мета — отримати постійну роботу, то лише виконувати завдання недостатньо. Слід показати себе з найліпшої сторони, викластися на повну, продемонструвати найкращі результати. Це класна можливість для тих, хто хоче перевчитись або тільки починає свій шлях до дизайну, бо молодому спеціалісту, тим паче щойно після курсів і без досвіду роботи, важко потрапити в таку компанію — високі вимоги до кандидата. Тому я сказала собі одразу, що маю зробити все можливе аби залишитися. За три місяці я навчилася створювати креативи, банери, лендінги, рекламу для Facebook — виконувала багато різноманітних задач на декілька проєктів на кшталт ігор чи дропшипінгу. Після того, як ми отримали дані, що анімовані креативи заходять більше, ніж статичні, я почала вчитися моушн-дизайну. Хоча на початку стажування була певна, що анімувати —то не моє, завдяки лояльному підходу керівництва отримую від цього задоволення. Мене познайомили з спеціалістом Анною Поздняковою й дали можливість розвиватися в своєму темпі. Найбільше задоволення від анімації мені приносить те, що можу оживити намальоване і це кайф — змушувати рухатися свої креативи. А як вони ще й приносять кращу конверсію, поки ти на них вчишся, це просто бінго.



Аня Антоненко, SleepSci, Motion Designer



Своє перше відео я зробила за одну ніч. Все почалося на день народження факультету управління персоналом КНЕУ, де я вивчала менеджмент. Комусь потрібно було зробити відео для привітання, але всі управлінці — який монтаж? Тому я сама завантажила програму Sony Vegas та за одну ніч зробила ролик. Вчора я ще нічого не знала про монтаж, а вже сьогодні демонструю людям свою роботу і їм подобається. Я була здивована, захоплена й відчула неймовірний порив творчості.


Комерційний досвід здобула на Upwork. Я не полишала монтаж, хоча майже два роки працювала рекрутером в IT та FMCG-компаніях. Коли приєдналася до туристичного клубу, монтувала ролики про подорожі, а заради комерційного досвіду брала замовлення на Upwork. З часом помітила, що людям у відео потрібний не лише монтаж, а ще й моушн. Мені стало цікаво, чи зможу я ще й це. Так в моєму житті з’явився моушн-дизайн.


Одного дня зрозуміла, що моушн і монтаж мені вже цікавіші за основну професію. Довелося чесно себе спитати — чи мені справді подобається те, чим я буду займатись більшу частину свого життя? Чи можу я робити щось більш творче? Адже ми не зобов’язані робити лиш те, що правильно і що заведено в суспільстві. Тому я вирішила перекваліфікуватися. Знайшла роботу в інтернет-магазині й рік пропрацювала там відеомонтажером, пройшла курси з моушен-дизайну. Отак поступово я перейшла від рекрутера до моушн-дизайнера.



Я мріяла потрапити в Genesis. Саме тут я бачила багато вакансій в моушн-напрямку. Близько року моніторила сторінку компанії на сайтах з працевлаштування на предмет вакансії для початківця. Аж раптом знайшла пост в LinkedIn про стажування — це був реальний шанс. Я пройшла три етапи відбору з тестовими завданнями й співбесідами та отримала офер на позицію стажера.


Навчилася розуміти продукт. Кожного дня я монтую два-три ролики до 15 секунд для реклами наших додатків у соцмережах. Роблю їх із зображень, які нам надає ілюстратор, або знаходжу додаткові елементи в інтернеті, колажую та анімую. Мені подобається, що є можливість пропонувати власні ідеї, які ми можемо обговорювати та реалізовувати. З часом до мене прийшло більш цілісне розуміння продуктів, з якими ми працюємо, тому я навчилась спрямовувати власні ідеї в правильне русло. До того ж, мені цікаво використовувати незнайомі інструменти, тому час від часу я пропоную зробити щось нове. Наприклад, робити імітацію дощу чи снігу в креативах.


На початку у мене була проблема — я хотіла встигнути все й одразу. Добре, що ми відверто поговорили про це з керівником, бо він одразу пояснив, що для початку головне не кількість, а навчитися якісно виконувати свої задачі. Для мене це було незвично, адже в 2019 зазвичай “дедлайни горять на вчора”. Мене не підганяли, дали можливість навчитися працювати якісно та у своєму темпі, тому зараз я справляюся і з якістю, і з кількістю. Це дуже цінно для молодого спеціаліста, коли є підтримка.


З першого дня мене сприймали як професіонала, а не стажера, який тут тимчасово. Не відчувалося субординації навіть з огляду на досвід чи вік — всі абсолютно рівні. А робота в парі з досвідченими моушн-дизайнерами та маркетологами допомогла мені швидше набратися досвіду. Для мене вони не просто колеги, з якими можна з задоволенням потеревенити. У кожного свій унікальний досвід, різний світогляд та багато цікавих думок. У такому колективі швидше розвиваєшся не лише як професіонал, а як і особистість.



Ми попросили наших героїв про кілька порад для молодих спеціалістів, які тільки починають свій шлях до роботи мрії.


З’ясуй свої цілі. Спитай себе, чого саме ти хочеш від життя і від роботи. Якщо ти не будеш чесним із собою зараз, маєш шанси витратити час даремно.


Не бійся і роби. Якщо щось справді сподобалось і хочется це робити, подобається ідея чи робота — пробуй, не здавайся, не зважай на невдачі. Твоя ціль — навчитися.


Будь ініціативним. Окрім поставлених задач пропонуй, ініціюй, генеруй ідеї — це буде підштовхувати до самостійності, тобі будуть більше довіряти й швидше зацікавляться тобою як майбутнім працівником.


Приймай виклики та освоюй нові навички. Компанія зацікавлена в працівниках, які роблять якісно та швидко свою роботу. Для молодого спеціаліста це великий виклик через навантаження, та під менторством досвідченого керівництва навчання проходить швидше.


Перетворюй висновки в дії. Проводити аналіз корисно лише, коли це має видимий результат — прописаний список речей, які треба почати, продовжити та перестати робити.



Одна з цілей Genesis — розвивати продуктовий ІТ в Україні. Ми кожного дня вкладаємо в розвиток молодих спеціалістів, тому стажування — це додаткова можливість і для нас, і для професіоналів, які ще не мають комерційного досвіду. Ми плануємо робити такі програми час від часу для молодих спеціалістів різних напрямків. Особливо часто ми шукаємо таланти у креативних професіях.

Олена Кривова, Talent Acquisition Team Lead



Genesis постійно шукає талановитих спеціалістів, щоб разом розвиватися та будувати бізнес.