• Genesis

У КПІ стартують курси з розробки ігор та архітектури високонавантажених систем від Genesis



У лютому 2022 року в Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» стартують два нові курси. Це предмети «Розробка мобільних ігор» та «Архітектура високонавантажених систем», які Факультет інформатики та обчислювальної техніки (ФІОТ) запускає спільно з ІТ-компанією Genesis.


Програма з розробки ігор присвячена створенню власної мобільної гри. Протягом курсу студенти пройдуть усі етапи роботи над продуктом — від концепції та налаштування ігрової сцени до тестування та підготовки гри до релізу. Її розроблятимуть у багатоплатформенному середовищі Unity.


Курс завершать геймджемом — командним змаганням зі швидкісної розробки ігор. Так студенти зможуть закріпити свої знання та створити власний проєкт. Втім, геймджем — це не іспит, а практичне заняття, тож доєднатися зможуть усі охочі.


«Вже понад три роки ми активно співпрацюємо з університетами і разом допомагаємо студентам здобувати актуальні для ринку знання. Геймдев — особливо перспективна ІТ-галузь: минулого року обсяг світового ігрового ринку склав $180 млрд. Очікують, що в 2027 році цей показник досягне $314 мільярдів з сукупним середньорічним темпом зростання (CAGR) у 9,64%. Попит на спеціалістів у геймдеві лише зростатиме, тому ми розробили спільний освітній курс разом з ФІОТ» — Олексій Ніщик, керівник напряму освітніх проєктів у Genesis.

Дисципліну викладатимуть Віктор Антоненко, Unity Lead компанії OBRIO, що входить до екосистеми бізнесів Genesis, та Георгій Ісаченко, аспірант ФІОТ.


«Основна мета навчальної програми — показати реальний процес розробки гри. Ми не плануємо приділяти занадто багато уваги теорії. Натомість сфокусуємося на практиці: студенти працюватимуть над власними іграми, а на заняттях ми разом удосконалимо їхні продукти. Наприкінці навчання ці проєкти оцінюватимуть як курсові, а майбутні спеціалісти вже матимуть готові роботи для портфоліо» — Віктор Антоненко.

Освітня програма про високонавантажені системи охоплює вивчення типів архітектур, баз даних та стратегій кешування, роботу з платформами Docker та Kubernetes. Дисципліна призначена для студентів магістратури. Восени 2021 року Genesis запропонував таку програму Факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія». Навчання тривало один семестр. Курс отримав схвальні відгуки від студентів, тому його повторять у наступному навчальному році.


І освітня програма з розробки ігор, і курс про роботу високонавантажених систем — предмети за вибором. Обидва включені до основної програми, тож наприкінці року студенти складуть заліки з цих дисциплін. Після закінчення вишу вони отримають диплом та додаток до нього, де бали за курси зарахують на рівні з іншими предметами.


Водночас студенти Факультету інформатики та обчислюваної техніки продовжують навчання на курсах мобільної розробки на iOS і тестування програмного забезпечення. Їх також запустили в партнерстві з Genesis восени 2021 року.


«Курс із мобільної розробки на iOS — один із найпопулярніших в університеті. Ресурсу, аби повністю задовольнити потреби студентів, не вистачає — настільки великий попит. Утім, співробітники Genesis, що викладають нові дисципліни, активно долучаються до навчального процесу, проводять лекції, комп’ютерні практикуми, воркшопи тощо» —Олена Халус, заступниця декана ФІОТ КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Освітні програми запустили згідно з меморандумом про довгострокову співпрацю, який університет та екосистема ІТ-бізнесів Genesis підписали минулого року. У рамках меморандуму компанія співпрацює з навчальним закладом задля створення нових освітніх програм та інфраструктурних проєктів.